Legenda urbană spune că Juventus, în 24 de ore de la anunțul oficial al transferului lui Cristiano Ronaldo, a reușit să vândă 520, 000 de tricouri, la un preț de 105 euro bucata, adică a reușit, într-o zi să încaseze 55 de milioane de euro.

Ce putere senzațională are marketingul, nu? Când unele cluburi privesc cu invidia unui copil gelos pe jucăriile partenerului de joacă transferurile din această vară, Juventus aduce un jucător, care doar prin vânzarea tricourilor într-o singură zi! îi furnizează 55 de milioane de euro. Ce soi de vrăjitorie e ăsta?

Probabil unul care mai este cunoscut în zilele noastre sub forma de „dezinformare publică”. Informația prezentată mai sus, care face obiectul discuției, dacă este văzută ca altceva decât o glumă sau o încercare penibilă de a face trafic pe site-uri, este un semnal apriat că nu mai putem face distincția dintre subiect și obiect. Ca să lămurim problema, propun să luăm o foaie de hârtie, un creion, puțin spirit critic și să disecăm puțin situația.

Barcelona a vândut, în sezonul 2015/2016, aproximativ 3, 6 milioane de tricouri. Locul 1 în lume la acest capitol. Un club de fotbal primește, în medie, 12 euro profit pentru vânzarea fiecărui tricou. Un calcul rapid ne dezvăluie că echipa catalană a obținut în sezonul 2015/2016 nu mai puțin de 43 de milioane de euro doar din vânzarea tricourilor.

În componența echipei, conform site-ului oficial, regăsim 28 de jucători. Mai facem câteva calcule și putem concluziona negreșit că un jucător a vândut în medie 128 000 de tricouri și a adus clubului încasări de 1, 5 milioane de euro.

Deja legenda enunțată mai sus începe să se transforme într-o veritabilă comedie. În urma calculelor efectuate avem toate informațiile necesare ca să afirmăm că din vânzarea tricourilor într-un sezon întreg! Barcelona nu este capabilă să îi plătească salariul anual lui Matuidi, de exemplu. Acesta are un salariu de 50 000 de euro pe săptămână, 200 000 de euro pe lună, deci 2, 5 milioane pe sezon.

Un alt exemplu grăitor cauzei noastre este chiar Ronaldo. Portughezul, în 2012, a vândut de unul singur 1, 2 milioane de tricouri. Cu alte cuvinte, a adus clubului său încasări de 14, 4 milioane de euro. Salariul lui, conform Forbes, era de 20 de milioane de euro.

La Juventus, Ronaldo are un salariu de 577 000 de euro pe săptămână, 2, 5 milioane de euro pe lună, 30 de milioane de euro pe an. Doar pentru amortizarea salariului său, Ronaldo ar trebui să vândă 2, 5 milioane de tricouri.

Conform informației că s-au înregistrat 55 de milioane din vânzarea tricourilor într-o zi, înseamnă că în ziua respectivă, 4, 6 milioane de tricouri trebuiau vândute, adică cu 1 milion de tricouri mai mult decât a vândut Barcelona într-un întreg sezon.

„Crede și nu cerceta” era deviza Vaticanului, nu cred că trebuie să se aplice și în fotbal.